گفتگو با کارشناسان

ترابردپذیری حقوقی شماره تلفن همراه

ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP)، قابلیتی است که به مشترکین تلفن همراه در کشور امکان می‌دهد تا اپراتور تلفن همراه خود را بدون تغییر شماره تلفن همراه خود تغییر دهند. تاکنون بیش از 80 کشور این امکان را برای مشترکین تلفن همراه فراهم کرده‌اند. شما متقاضیان عزیز با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون نگرانی برای از دست دادن شماره تلفن همراه خود، اپراتورتان را به رایتل تغییر دهید و از خدمات متنوع و تعرفه‌های مناسب آن بهره‌مند شوید. کافیست برای تغییر اپراتورتان به رایتل با حفظ شماره خود، یکی از مراحل زیر را انجام دهید:

1.پیش ثبت‌نام الکترونیکی و مراجعه به مراکز امور مشتریان رایتل

 

1.1.مراجعه به منوی ترابردپذیری حقوقی رایتل به نشانی (لینک سامانه ترابردپذیری حقوقی)
1.2. درج کد OTP ارسال شده به گوشی همراه
1.3. درج اطلاعات درخواستی در پیش ثبت‌نام با توجه به روزنامه رسمی و مدارک شرکت
1.4. دریافت پیامک موفقیت‌آمیز بودن پیش ثبت‌نام ترابرد حقوقی بر روی سیم‌کارتی که شماره آن را در ابتدا وارد کرده‌اید
1.5. مراجعه حضوری نماینده یا وکیل قانونی شرکت یا سازمان درخواست‌کننده به یکی از مراکز امور مشتریان رایتل با در دست داشتن مدارک زیر:

1- تصویر آگهی تاسیس در روزنامه رسمی
2- تصویر آخرین آگهی‌ تغییرات صاحبان امضای مجاز شرکت در روزنامه رسمی شرکت (در صورت داشتن تغییرات)
3- تصویر برگه مودیان مالیاتی
4- تصویر گواهی امضا یکی از صاحبین امضا دارای شناسه یکتا و رمز تصدیق (شخص امضا کننده معرفی نامه)
5- اصل و تصویر ممهور معرفی‌نامه در سربرگ رسمی شخص حقوقی شامل:

      • نام نماینده ، شماره ملی نماینده، شماره تلفن همراه نماینده (نماینده می‌بایست یکی از صاحبین امضا باشد که گواهی امضا ایشان ارائه شده است.)
      • آدرس ایمیل و نشانی شخص حقوقی و شناسه ملی در صورتی‌که در سربرگ درج نشده باشد.

6- تعیین تعداد، نوع محصول یا خدمت مورد درخواست
7- درج شماره‌ سیم‌کارت‌هایی که متقاضی درخواست خدمت می‌باشند. (شخص حقوقی می‌تواند لیست شماره‌ها را در فرم جداگانه‌ای با ثبت مهر و امضا به معرفی‌نامه پیوست کند.)
8- اصل و تصویر کارت ملی نماینده شخص حقوقی (در صورت مراجعه وکیل ارائه وکالتنامه و اصل و تصویر مدرک شناسایی وکیل نیز الزامی است).
9- نیاز است مهر سازمان جهت ممهور نمودن فرم های مربوطه همراه نماینده یا وکیل ایشان باشد.
10- فرم تعهد مشترکین سازمانی

1.6. دریافت سیم‌کارت غیرفعال از کارشناس مراکز امور مشتریان ( و پرداخت صورت‌حساب به‌روز برای مشترکین دائمی در مدت تعیین شده )

1.7.فعال‌سازی سیم‌کارت جدید و پیوستن به خانواده بزرگ رایتل

 

2.ثبت‌نام حضوری

2.1. مراجعه حضوری نماینده یا وکیل قانونی شرکت یا سازمان درخواست‌کننده به یکی از مراکز امور مشتریان رایتل با در دست داشتن مدارک زیر:

1- تصویر آگهی تاسیس در روزنامه رسمی
2- تصویر آخرین آگهی‌ تغییرات صاحبان امضای مجاز شرکت در روزنامه رسمی شرکت (در صورت داشتن تغییرات)
3- تصویر برگه مودیان مالیاتی
4- تصویر گواهی امضا یکی از صاحبین امضا دارای شناسه یکتا و رمز تصدیق (شخص امضا کننده معرفی نامه)
5- اصل و تصویر ممهور معرفی‌نامه در سربرگ رسمی شخص حقوقی شامل:

    • نام نماینده ، شماره ملی نماینده، شماره تلفن همراه نماینده (نماینده می‌بایست یکی از صاحبین امضا باشد که گواهی امضا ایشان ارائه شده است.)
    • آدرس ایمیل و نشانی شخص حقوقی و شناسه ملی در صورتی‌که در سربرگ درج نشده باشد.

6- تعیین تعداد، نوع محصول یا خدمت مورد درخواست
7- درج شماره‌ سیم‌کارت‌هایی که متقاضی درخواست خدمت می‌باشند. (شخص حقوقی می‌تواند لیست شماره‌ها را در فرم جداگانه‌ای با ثبت مهر و امضا به معرفی‌نامه پیوست کند.)
8- اصل و تصویر کارت ملی نماینده شخص حقوقی (در صورت مراجعه وکیل ارائه وکالتنامه و اصل و تصویر مدرک شناسایی وکیل نیز الزامی است).
9- نیاز است مهر سازمان جهت ممهور نمودن فرم های مربوطه همراه نماینده یا وکیل ایشان باشد.
10- فرم تعهد مشترکین سازمانی

2.2. ارایه اطلاعات درخواستی و کد OTP ارسال شده به گوشی همراه، به کارشناس مراکز امور مشتریان جهت احراز هویت و تایید شروع فرآیند ترابرد
2.3. دریافت سیم‌کارت غیرفعال از کارشناس مراکز امور مشتریان ( و پرداخت صورت‌حساب به‌روز برای مشترکین دائمی در مدت تعیین شده)
2.4. فعال‌سازی سیم‌کارت جدید و پیوستن به خانواده بزرگ رایتل

توجه

  • پس از درخواست ترابرد، ممکن است در مراحل مختلف بنا به دلایلی درخواست متقاضی پذیرفته نشود، که این دلایل از قسمت پیگیری ترابرد، جهت رفع آنها و اقدام مجدد به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
  • تکمیل فرم درخواست ترابرد، پس از آگاهی شما متقاضی عزیز از ضوابط و شرایط ترابردپذیری و اعلام موافقت با آنها، امکان‌پذیر خواهد بود.
  • در صورت ناقص بودن مدارک درخواستی مطابق قوانین سازمان تنظیم مقررات و رادیویی کشور ترابرد صورت نمی‌گیرد.
  • لازم به ذکر است بر اساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا اطلاع ثانوی امکان ترابرد برای اتباع غیرایرانی در شبکه هیچ‌یک از اپراتورها وجود نخواهد داشت. البته آن دسته از مشترکین رایتل که تابعیت کشورهای دیگر را داشته و به سایر اپراتورها ترابرد کرده‌اند، همچنان می‌توانند از صفحه بازگشت به رایتل، برای ترابرد مجدد به رایتل اقدام کنند.
شرایط و قوانین ترابرد حقوقی به رایتل
قوانین کلی ترابرد